Keresés

Orbán leveszi a kezét a kormánypárti sajtóról

Orbán Viktor múlt pénteken egy találkozón arról tájékoztatta a kormánypárti médiumok vezetőit, hogy a továbbiakban nem kívánja támogatni őket, mert a jövőben csak a közmédiára támaszkodik majd a kormány – értesült több – egymástól független forrásból is – a vs.hu. A Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó médiabirodalom már a tavalyi választások után takarékossági intézkedéseket kezdett.

A miniszterelnök személyesen közölte többek között Gajdics Ottóval, a Lánchíd Rádió főszerkesztőjével, Borókai Gáborral, a Heti Válasz vezetőjével, Liszkay Gáborral és Élő Gáborral, a Magyar Nemzet-, illetve mno.hu-főszerkesztőivel; valamint Bencsik Andrással, a Demokrata első emberével, hogy az eddig megszokott viszony a Fidesz és köztük megszűnik.

A Vs.hu forrásai szerint Orbán Viktor arról beszélt, hogy a jövőben a közmédiát tekinti a legfontosabb csatornának a kormány és a Fidesz üzeneteinek közvetítésére, és felhívta a vezetők figyelmét arra, hogy a jövőben a saját lábukon kell majd megállniuk, nem számíthatnak jelentősebb mértékű állami hirdetésre.

Állítólag – bár erről ellentmondásos információk állnak rendelkezésre -, Bencsik Andrást arról biztosította a miniszterelnök, hogy az általa vezetett Demokrata helyzete nem változik.

A Vs.hu megkereste a találkozó résztvevőit. Liszkay Gábor nem erősítette meg, Élő Gábor pedig sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta az értesülést. Borókai Gábor elismerte, hogy találkoztak, és azt közölte a lappal: „elégséges végigtekinteni a kormányközelinek mondott sajtó oldalain, és megtapasztalható, hogy azokon ősz óta állami hirdetés csak nagyon szórványosan jelent meg, míg a mostani miniszterelnökségi kampány egyáltalán nem érhető tetten”. A lap megkereste Havasi Bertalant, a Miniszterelnöki Sajtóiroda vezetőjét is, aki azt válaszolta: “A miniszterelnök nem nyilvános vagy magánjellegű találkozóiról eddig sem állt és ezután sem áll módomban tájékoztatni, így az Ön értesüléseit sem tudom megerősíteni vagy kommentálni.”

A döntésnek köze lehet Orbán Viktor és a jobboldali média egyik legfontosabb tulajdonosa, Simicska Lajos között kialakult feszült viszonyhoz. Simicska érdekeltségébe tartozik a Magyar Nemzet, a Hír Televízió és a Lánchíd Rádió is.

A jobboldalinak mondott médiumok már tavaly nyár végetől kezdve takarékossági intézkedésekre kényszerültek. A Magyar Nemzet árat emelt és létszámot csökkentett, a Hír TV pedig szintén elküldött néhány embert, ráadásul egyre kritikusabb hangot kezdett megütni a kormánnyal szemben. A Vs.hu információi szerint a Simicska-birodalomban úgy számolnak, a már megtett takarékossági intézkedésekkel valóban tisztán piaci alapon is tartósan működni tudnak majd a médiumok.

Az MTVA múlt hét elején jelentette be, hogy átalakítja az M1 csatorna arculatát, és március 15-től hírcsatornaként működik tovább a tévé, míg főadóvá a Duna TV válik. “Az alkotók számára tematikában a BBC, a brit közszolgálati aktuális csatorna, míg a napi adásszerkezetben az amerikai CNN televízió műsorszerkezete jelenti a mintát.” – közölte akkor a csatorna híradója.

Tetszett a cikk? Ossza meg!
Olvasna még több ilyet? Kövesse az Abcúgot a Facebookon is!