Az RTL Híradó nézettsége szinte folyamatosan emelkedik azóta, hogy nyár elején a reklámadó miatt összerúgták a port a kormánnyal, és elkezdtek a korábbinál kritikusabb hangvételű híradókat csinálni.
Tévedett Deutsch Tamás, amikor szeptemberben úgy elemezte az RTL Klub helyzetét a Népszabadságnak adott interjújában, hogy “vidáman, nagy átéléssel beszopták a cumit, és csináltak egy olyan híradót, amivel irtózatos mértékben vesztettek nézettséget” – írja a 444.
Főleg két kategóriát figyelnek a nézettségnél a kereskedelmi tévék: a teljes népességet, és azt, hogy a 18-59-es, azaz a kereskedelmileg fontos korosztályban hányan ülnek le a műsorok elé.
A teljes népességénl az RTL Híradó júniusi napi átlaga 514 ezer néző volt, ehhez képest az októberi viszont már 898 ezer néző.
A kereskedelmi 15-59-es kategóriában egy júniusi nap átlagos 249 ezer nézője helyett októberben már átlagosan 456 ezren nézték a Híradót naponta.
Az is érdekes, hogy a nézettség a kormánnyal lényegesen engedékenyebb TV2 esti híradójához, a Tényekhez képest hogy alakult. A teljes népességnél a TV2 még vezet, bár az előnye június óta folyamatosan csökken, de a kereskedelmi, 18-59-es kategóriában október óta az RTL Klub a listavezető.