Az Origo, a TV2 és a Napi Gazdaság az állami reklámköltések nagy nyertesei. Kérdés, hogy az RTL Klub és a kormány friss alkuja jobb helyzetbe hozza-e a csatornát.
2013-ban még 260 milliót, 2014 végére pedig több, mint egymilliárd forintot költött hirdetésre az állam az Origón – írja a Cink a Figyelő cikkére hivatkozva. Háromszorosára nőtt az állami reklámköltés a TV2-n is, ahol ez az összeg 2014-ben már 10,6 milliárd volt, vagyis minden harmadik hirdetésre költött állami forint a kereskedelmi csatornához került.
Az RTL Klubnak jóval kevesebb, a TV2 bevételének egytizede jutott, sőt az év második felében már huszonkétszeresre nőtt a különbség. Az állam még a Viasatot is jobban kedvelte, itt ugyanis kétszer annyit költött, mint az RTL-en, igaz, a Figyelő szerint a kormány és az RTL alkuja miatt ez a helyzet hamarosan megváltozhat.
A tavalyi reklámköltések nyertese a Fidesz-közeli Századvéghez került Napi Gazdaság is, amelynek négy és félszeresére nőtt az állami reklámbevétele.